Klubstævne med klubmesterskab 2023 (spring)
09.06.2023 kl. 16.00 - 09.06.2023 kl. 21.00
Græsted og Omegns Rideklub

Sløjfespring og Klubmesterskab fredag d.9 juni 2023 Græsted og Omegns Rideklub.

1. Bom på jord Grand Cru voksenklasse - hjælper tilladt

2. Bom på jord – hjælper tilladt

3. 30 cm – hjælper tilladt

4. 40 cm – hjælper tilladt

5. Klubmesterskab i stilspring for juniorryttere 50cm/60cm/70cm

6. Klubmesterskab i stilspring for seniorryttere 60cm/70cm/80cm

Hver ekvipage må MAX starte 3 gange på egen/privat hest og MAX 2 gange på C&C hest, men gerne flere gange i samme klasse. I klubmesterskabsklasserne rider alle 2 runder. Husk selv at sørge for hjælper i klasse 1-4. Man er juniorrytter til og med det år man fylder 16 år, lige meget om man rider på pony eller hest. Man kan deltage i voksenklassen når man er fyldt 18 år, både på hest og pony. Vi følger generelt reglementet for Dansk Rideforbund, med mindre andet er angivet (kan findes på www.rideforbund.dk).

Klasse 1-4 afvikles som showklasser hvilket betyder, at alle fejlfrie ekvipager modtager en sløjfe.
I klasse 1 skal alle deltagende medbringe en præmie, til det fælles præmiebord - gerne flot pakket ind. Ved præmieoverrækkelsen vil præmierne blive fordelt, så alle får en ny præmie med hjem.

Klasse 5-6 afvikles efter metode S1 med to hovedrunder, hvor der laves en stilbedømmelse. Vinderen er den med det bedste gennemsnit fra de to runder.

I klasse 5 kan der startes 50 cm, 60 cm eller 70 cm.

I klasse 6 kan der startes 60 cm, 70 cm, eller 80 cm.

Snak ALTID med din underviser om hvad du skal ride inden du melder til – det skal være sjovt og en god oplevelse at ride stævne. Startgebyret er 100 kr pr start. Ved udeblivelse vil beløbet stadig blive opkrævet. Efteranmeldelse mod dobbelt startgebyr og kun hvis tidsplanen tillader det.

Generel info:
Stævnet er åben for alle. Tilmelding foregår via klubmodul og sidste tilmelding er d. 31 Maj.  Klasserne afholdes på udendørs 20x80 bane, opvarmning er i 20x40 ridehus. Skulle der være nogen det vil sponsorere et par præmier, så lad os endelig høre fra jer. Starttider vil være på Equipe onsdag inden stævnet, tjek dog for ændringer senere. Der bliver lagt links op på facebooksiderne GOO-Græsted og Omegns Rideklub og Rideskolen C&C.

Vær opmærksom på at hunde IKKE er velkomne!

Har du yderligere spørgsmål, kan du skrive en mail til stævneudvalget på:

GOO-staevneudvalg@outlook.com

Til deltagere på C&C heste:
HUSK at skrive mindst 3 ønske-heste på tilmeldingen. Snak med din underviser inden du melder til om hvad du skal starte. Sadel og hovedtøj skal pudses inden stævnet, hestene skal strigles og gøres rigtig fine, se hvem der ellers skal ride på samme hest som dig og lav en aftale så I kan hjælpes ad. Der er ikke krav om stævnetøj, men sikkerhedskorrekt påklædning er påkrævet. Vær en god kammerat og hjælp hinanden, så får vi et fantastisk stævne.

Har i spørgsmål så kontakt stævneudvalget.

Græsted og Omegns Rideklub